A Hyundai egy mini crossovert mutatott be - Casper


A Hyundai Motor számára nagyon fontos, hogy új kisautója sikeres legyen. Ez pedig már az előrendelések darabszámánál is beigazolódni látszik, hiszen a bemutató előtt már közel 25 ezer rendelést leadtak, köztük maga az államelnök Jae-in Moon is kért egy saját példányt. A koreai újságírókat nemrég egy tesztvezetésre invitálták, ahol az 1.0 literes szívó- és turbómotoros változatokat is kipróbálhatták. 

A Casper külső kialakítása élőben még élénkebb, mint ahogyan a fotókon látszik, amelyben nagy szerepet játszik az autó frontrészének kialakítása. A nagy kerek fényszórók és a hűtőrács, valamint a turbós változatokon benne kialakított további kerek légbeömlők tipikusan olyan formai megoldások, amiket vagy imádnak, vagy gyűlölnek. A formanyelvet azért illeti dicséret, mert aranyosnak tűnik, egyesek szerint a mopsz kiskutyák szemeire hasonlít, bár mások szerint sokkal inkább a 90-es évek dobozformáira hasonlít, mint a mostani élvonalbeli autóira.

Az ízlésvilág ellenére az autó hátulján található Casper logó betűtípusa és a forma részletei mégis trendivé teszik a járművet. A méretre vonatkozó adatai éppen megegyeznek a Kia Ray dobozszerű kisautójával, ám emelt hobbiterepjárós megjelenése miatt a Casper kívülről annál nagyobbnak tűnt.

A belső térben az egyik leglenyűgözőbb vonás az volt, hogy mind a négy ülést előre lehetett dönteni, és így teljesen sík tér jön létre. A Hyundai Motor azt állítja, hogy ez a funkció lehetővé teszi, hogy az utasok lefeküdjenek a járműben, valójában viszont a fekvés elég kényelmetlen a kemény üléslapok és a közepén tátongó lyuk miatt. A kezdő kempingezők kényelmesen aludhatnak az autóban, de ehhez mindenképpen szükséges valamilyen matracot is magukkal vinni.

Sokkal hasznosabb lehetőségnek tűnik az első utasülés munkaasztalként való használata. Az utasülés háttámlája elöl kemény, lapos műanyag párnával volt felszerelve, így stabilan elbírja a laptopot és az elvitelre kapott kávét. Az IONIQ 5-höz hasonlóan a Caspernek sincs középkonzolja, így több lábteret biztosít. A sebességváltó karja, amely általában a középkonzolon szokott lenni, előre, közvetlenül a szellőztetés vezérlőgombjai alá költözött.

A hátsó üléstámlát bizonyos szintig az elsőkhöz hasonlóan hátra is lehet engedni, amit nem sok hagyományos jármű, csak a hobbiterepjárók kínálnak. A hátsó ülés lábtere és a fejtér is nagyon tágas. De hogy elegendő helyet biztosítson az utasok számára, a csomagtartó mérete nagyon kicsire sikerült. Az anyaghasználat is lehetne jobb, itt látszik leginkább, hogy a gazdaságosság felülírta a stílus igényeit. A műanyagok és szövetek egyaránt távol állnak a kiváló minőségtől.

Menet közben a jármű a méretének megfelelő szinten teljesített. A gyorsítás 100 kilométeres óránkénti sebességig simán ment és a fékezés is jól működött. A 100 kilométeres óránkénti sebesség felett azonban a jármű megremegett és a motor, a szél és a menetzaj is jól hallhatóvá vált. A Koreában gyakori fekvőrendőrök előtt mindenképp lassítani kell, különben a vezető gerincéig megérzi az ütést.