A HYUNDAI IONIQ ELECTRIC MAXIMÁLIS PONTSZÁMOT ÉRT EL A GREEN NCAP KÁROSANYAG-KIBOCSÁTÁSI ÉS ENERGIAHATÉKONYSÁGI MINŐSÍTÉSÉN


A Green NCAP, Európa első, kifejezetten valós körülmények között mutatott károsanyag-kibocsátást és energiahatékonyságot vizsgáló szervezete hivatalosan közzétette az elsőként tesztelt gépkocsik eredményeit. A Hyundai IONIQ Electric a Green NCAP minősítésén elérhető maximális öt csillagot érdemelte ki.



A vizsgálat részleteit és eredményeit a Nemzetközi energiatakarékossági világnapon, a szervezet brüsszeli sajtótájékoztatóján hozták nyilvánosságra. A tizenkét vizsgált jármű közül mindössze kettő modell, köztük a 100 százalékban elektromos üzemű Hyundai IONIQ Electric kapott maximális pontszámot.

A Green NCAP a következőképpen értékelte a Hyundai IONIQ Electric teljesítményét: „A Hyundai tisztán elektromos, kompakt családi autója, az IONIQ EV egy 88kW teljesítményű villanymotort alkalmaz erőforrásként. A helyi károsanyag-kibocsátást értelemszerűen nulla, hiszen a tesztek során a jármű nem fogyaszt fosszilis üzemanyagot; az IONIQ EV maximális 10 pontot szerzett a Légtisztasági Indexen (Clean Air Index.) Hasonlóképpen zéró az üvegházhatás előidézésében kulcsszerepet játszó szén-dioxid kibocsátása, az energiahatékonyság pedig kiemelkedő; a modell energiafogyasztása egyik vizsgálat során sem haladta meg a 20kWh/100km-t, annak ellenére sem, hogy a nagy terheléssel járó autópálya-teszt érezhetően nagyobb igénybevételt jelent, mint a többi vizsgálat. Az IONIQ EV a bizonyíték arra, hogy a jelenleg elérhető hajtási módozatok közül a tisztán elektromos jelenti a legtisztább alternatívát.”