A vadonatúj Kona 5 csillagot ért el az Euro NCAP értékelésén

 

A VADONATÚJ HYUNDAI KONA A LEGMAGASABB, 5 CSILLAGOS MINŐSÍTÉST ÉRTE EL AZ EURO NCAP ÉRTÉKELÉSEN


  • • A vadonatúj Kona a B-SUV szegmens legbiztonságosabb autói között, a legjobb Euro NCAP értékeléssel
  • • A Hyundai Smart SenseTM aktív biztonsági- és vezetéstámogató technológiák megfelelnek a legmagasabb európai biztonsági szabványoknak
  • • A Kona négy kategóriában is meggyőzőnek bizonyult: felnőtt utas, gyerek utas, gyalogos- és biztonsági segéd(rendszerek)


2017. december 13. - A Hyundai vadonatúj Kona modellje a legmagasabb, 5 csillagos minősítést kapta a az Euro NCAP független auto értékelő szervezettől. Ez az eredmény azt mutatja, hogy az új Kona a B-SUV szegmens egyik legbiztonságosabb gépjárműve, mely négy kategóriában is meggyőző eredményt ért el: felnőtt utas, gyerek utas, gyalogos- és biztonsági segéd(rendszerek)



“A vadonatúj Kona 5 csillagos Euro NCAP minősítése bizonyítja, hogy legújabb SUV modellünk megfelel az ügyfeleink biztonságát garantáló legmagasabb szintű előírásoknak,” mondja Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe vezérigazgatója. “Az első helyezés bizonyítja, hogy a Hyundai nem csak technológia-orientált és innovatív megoldásokat kínál, de ezeket mindenki számára könnyen elérhetővé is teszi.”



Hyundai SmartSenseTM a legújabb aktív biztonsági technológiákkal



A legmagasabb szintű európai biztonsági előírások teljesítése érdekében, a vadonatúj Kona a legújabb aktív biztonsági- és vezetéstámogató rendszerek hosszú sorát sorakoztatja fel, melynek neve: Hyundai SmartSense™.



A sávelhagyást megelőző rendszer (LKA) is hozzájárult az 5 csillagos minősítéshez, hiszen minden tesztet sikeresen teljesített. A rendszer 60 km/órás sebesség felett, a gépjármű helyzetét érzékelve figyelmezteti a vezetőt nem szándékos sávváltás esetén. Figyelmeztető jelzést ad, mielőtt a gépjármű átmenne a fehér, szürke vagy kék sávelválasztó felfestésen vagy az úttesten elhelyezett apró rázóköveken (Bott’s dot: apró, kerek, fém, az úttestbe épített rázókövek – ford. megj.), hangjelzéssel és vizuálisan is figyelmezteti a vezetőt, mielőtt ellenkormányozna, hogy a járművet a sávon belül tartsa.



Az elülső ütközésre figyelmeztető rendszer, gyalogosfelismerő móddal (FCA) egy olyan, a vadonatúj Kona-ban elérhető fejlett, aktív biztonsági berendezés, mely vészhelyzet esetén figyelmezteti a vezetőt, szükség esetén pedig automatikusan fékez. Az előre felszerelt kamera és radaros érzékelő használatával az FCA rendszer három lépésben működik. Először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, az ütközés veszélyének fokától függően vezérli a fékeket, és a legnagyobb fékerőt fejti ki, hogy elkerülje az ütközést, illetve, hogy minimalizálja a kárt, ha az ütközés már elkerülhetetlen. Amennyiben a rendszer gépkocsit vagy gyalogost észlel az autó előtt, akkor 8 km/óra vagy annál nagyobb sebesség esetén aktiválódik.



Az Euro NCAP által tesztelt technológiákon kívül a vadonatúj Kona az alábbi biztonsági- és vezetéstámogató rendszereket kínálja: Fényszóró asszisztens (HBA) statikus tompított fényszóró asszisztenssel, Vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), Holttér-figyelő rendszer (BCW) és Mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCWW).



A HyundaiSmartSenseTM aktív biztonsági technológiákon kívül a Hyundai Kona természetesen a valódi SUV képességeket is kínálja, köszönhetően a választható négykerék-meghajtásnak. Európai értékesítése ebben a negyedévben kezdődött.



Kona Üzemanyagfogyasztási Adatai



Benzinmotorok



1.0 T-GDi (120 LE): Kombinált üzemanyagfogyasztás: 5.2 (16” kerekek), 5.4 l/100 km (17” és 18” kerekek); kombinált CO2 kibocsátás: 117 (16” kerekek) - 125 (17” és 18” kerekek) g/km



1.6 T-GDi (177 LE): Kombinált üzemanyagfogyasztás: 6.7 l/100 km (17” és 18” kerekek); kombinált CO2 kibocsátás: 153 g/km (17” és 18” kerekek)