Autó, mindenkinek: Az új generációs Hyundai i30

Az új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor DNS-ét meghatározó modell

  • Európai tervezés, fejlesztés, tesztelés és gyártás gondoskodik a legmagasabb ügyfélértékről
  • Új, koherens és időtlen formaterv, beleértve a frissen kidolgozott kaszkád hűtőrácsot
  • Méretcsökkentett, gazdaságos hajtáslánc-kínálat, benne a vadonatúj, 140 lóerős 1.4 T-GDI benzinmotor
  • A modern ügyfelek minden elvárását kielégítő kapcsolódási és aktív biztonsági funkciók
i30

2016. október 3. – Az új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor lényegét, a márka európai jelenlétét meghatározó modell A 2017 elején bevezetésre kerülő új generációs i30 a Hyundai Motor válasza napjaink gyorsan változó értékrendjeire, az ügyfelek technológiai megoldásokban gazdag, egyedi stílusú, rugalmas termékek iránti, fokozott érdeklődésére.

Az új generációs i30 kiemelkedő értéket képvisel az egyedülálló és családos ügyfelek, idősek és fiatalok számára egyaránt. Intelligens, örömteli alternatíva azok számára, akik vonzó formatervet, takarékos és dinamikus közlekedési eszközt, valamint teljes körű biztonsági szolgáltatási csomagot keresnek. Az autó minőségét és megbízhatóságát az iparágban teljességgel egyedülálló, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia szavatolja.

„Meghallgattuk ügyfeleinket, megvizsgáltuk igényeiket. Úgy alakítottuk ki autónkat, hogy az mindenki számára vonzerővel bírjon. Az új generációs i30 a Hyundai európai DNS-ét hordozó autó: megfizethető, formájában vonzó, technológiáját tekintve innovatív, vezetése pedig élményszámba megy." - mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. “A legújabb infotainment és kapcsolódási funkciókkal mindazt kínáljuk, amit a digitális bennszülöttek, napjaink és a közeljövő ügyfelei elvárnak autójuktól.”

Az új generációs i30 olyan kapcsolódási funkciókkal demokratizálja a technológiát, mint az Apple CarPlay, az Android Auto, vagy a vezeték nélküli töltőrendszer, amelyek mindegyike még kényelmesebbé, biztonságosabbá és praktikusabbá teszi az okostelefonok használatát vezetés közben. A legmodernebb aktív biztonsági rendszerek, mint az önműködő vészfékrendszer, az intelligens sebességtartó automata, a sávelhagyást gátló rendszer, az éberségfigyelő rendszer, vagy a holttér-felügyelet kényelmesebbé teszi az utazást, így az új generációs i30 fedélzetén még élvezetesebben telik az idő.

Mivel az európai vásárlók mindenekelőtt formatervük miatt választják a Hyundai gépkocsikat, az új generációs i30 esetében tovább fejlesztettük a márka formanyelvét, precíz, feszes vonalakkal, kifinomult, dús felületekkel, plasztikus kialakítású karosszériával teremtve időtlen, magabiztos megjelenést.

„Formatervezőink a szenvedélytől és lelkesedéstől hajtva teszik büszkévé és elégedetté a  Hyundai-tulajdonosokat. Ez a szemlélet egyértelműen megnyilvánul az új generációs i30-ban: az autó egy büszke kiáltvány!” - mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és vezető formatervezője. „Az új generációs i30 vezeti be a Hyundai frissen kialakított, új hűtőmaszkját; úgy nevezzük, kaszkád rács. Ez lesz a Hyundai új arculatának fő eleme."

A Hyundai Motor Europe Németországban működő műszaki központjának mérnökei szigorú tesztprogram során tökéletesítették az új generációs i30 menetdinamikai képességeit, ennek során Európa útjain, valamint a legendás nürburgringi Nordschleifén is megfordultak. A kiemelkedően merev és könnyű karosszéria 53 százalékban tartalmaz fejlett nagy szilárdságú acélt, magabiztos alapot teremtve a kiváló rugózási komforthoz és vezethetőséghez. Ehhez társul a 10 százalékkal közvetlenebb kormányzás és az új fejlesztésű futómű, ami együttesen azt jelenti, hogy a vezető anélkül élvezheti a kiemelkedő menetdinamikai adottságokat, hogy kompromisszumot kellene kötnie a kiemelkedő komfort terén.

A hajtáslánc-választék méretcsökkentett turbómotorokból áll, amelyek takarékosabbak, egyben jobb gázreakciókkal örvendeztetnek. Az ügyfelek háromféle benzinmotor, valamint egy 1,6 literes turbódízel erőforrás háromféle teljesítményszintű kivitele közül választhatnak, akár 89 g/km CO2-kibocsátással (célérték). Az új generációs i30 az első olyan Hyundai modell, amely megkapta az új négyhengeres turbómotort, a 140 lóerős 1.4 T-GDI erőforrást.

Igazi család

Az új generációs i30 több egyetlen modellnél. Egy teljes modellcsaládként lép színre, amelynek egyedi tagjait a minden karosszériatípusnál harmonikus, időtlen, kiegyensúlyozott formaterv köti össze. A család minden tagja tökéletesen megfelel a vásárlók igényeinek - akár eleganciára, akár izgalmakra vágynak. Az új generációs i30 modellcsaládban jelenik meg először a Hyundai Motor N márkája alá tartozó, 2017-től gyártott nagyteljesítményű modellváltozat.

Az európai sikertörténet: a Hyundai Motor lényegét meghatározó európai modell

A Hyundai Motor Europe műszaki központjában, a németországi Rüsselsheimben tervezett, a Nürburgringen tesztelt, és a csehországi Nošovicében gyártott, harmadik generációs i30 arra az infrastruktúrára épül, amelyet a Hyundai Motor az elmúlt 25 év során Európában kifejlesztett. Célja, hogy folytassa annak a két előző generációs modellnek a sikereit, amelyek 2008 óta több mint 800 000 példányban találtak gazdára.

“Az új generációs i30 a Hyundai legfontosabb modellje az európai piacon. amely azon ambíciónkat támogatja, hogy az első számú ázsiai autómárka legyünk. - mondta Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “Az új generációs i30 bevezetésével sikertörténetünket szeretnénk folytatni, és további, organikus növekedést elérni a következő években.

Az új generációs i30 a Hyundai Motor Manufacturing Czech üzemében, a csehországi Nošovicében készül, amely 2008-ban nyitotta meg kapuit, és még abban az évben megkezdte az első generációs i30 gyártását. Az üzem éves gyártási kapacitása 300 000 darab gépkocsi, a gyár a legszigorúbb minőségi normáknak megfelelve teljesíti az európai ügyfelek elvárásait, lehetővé téve, hogy a Hyundai Motor az autóiparban egyedülálló, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát kínáljon.

Az új generációs i30 a Hyundai formanyelvét időtlen, plasztikus dizájnnal gondolja tovább, amely a precíz, feszes vonalakat kifinomult felületekkel társítja. A kiemelkedő funkcionalitás - a tágasság, a kiváló kilátás és a kényelem - érzéki, magabiztos megjelenéssel párosul. A Hyundai Motor új stíluselemet vezetett be: a kaszkád hűtőmaszkot, amely a jövőben minden Hyundai modellen megjelenik majd központi stíluselemként.

Külső formaterv

Az új generációs i30 függőleges orr-része magabiztos és kifejező, központi eleme pedig az a kaszkád hűtőrács, amelynek lefelé szűkülő kialakítását az olvadt acél folyása ihlette, A hűtőrács krómozott pontokból építi fel kifinomult megjelenését, amely kihangsúlyozza az alapkivitelen selyemfényű krómkeretet. A háromlencsés projektoros LED (tompított és távolsági) fényszórókkal és az irányjelzőként is szolgáló, függőleges LED nappali világítással kombinálva az új generációs i30 kifejezetten erőteljes optikai hatást kelt. Ez még intenzívebbé tehető a légfüggönyökbe integrált projektoros ködfényszórókkal.

Harmonikus arányaival, rövid első és hátsó túlnyúlásaival, hosszú motorházfedelével és elkeskenyedő tetővonalával az autó sportos kiállású, stabil megjelenésű. Az új generációs i30 kifinomult, kecses karaktervonala természetes lendülettel húzódik a fényszórótól a csaknem vízszintes övvonalon egészen a LED hátsó lámpáig és a hátfalig, ezzel időtlen megjelenést kölcsönözve a modellnek. A fekete hátsó légterelő még áramvonalasabbá teszi az autót, egyben még dinamikusabb, még kompaktabb megjelenést kölcsönöz neki. A mindössze 0,30-as közegellenállási együtthatót számos megoldás mérsékli: ilyen a hűtőmaszk mögötti aktív csappantyú, vagy az első lökhárító két oldalán kialakított két légfüggöny, amelyek csökkentik a kerékházon belül légörvények kialakulását.

Az autó erőteljes, széles hátsó kialakítása, háromdimenziós megjelenése, valamint a magasra helyezett fényvisszaverőket és ködlámpákat is magában foglaló jellegzetes fény-rajzolata egyedülállóvá teszi az autó megjelenését.

Az új generációs Hyundai i30 17 colos, kéttónusú, 10 küllős könnyűfém keréktárcsákkal 16 colos, kéttónusú, 10 küllős könnyűfém keréktárcsákkal, vagy 15 colos acél keréktárcsákkal választható.

Az ügyfelek összesen tizenkét különböző fényezés közül választhatnak. Három gyöngyházszín (Stargazing Blue, Micron Gray, Phantom Black) mellett hét metálfény (Demitasse Brown, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Sliver, Ara Blue és White Sandplus), valamint két alapszín (Engine Red és Polar White) áll rendelkezésre.

Belső kialakítás

Az új generációs Hyundai i30 utasait letisztult, könnyen kiismerhető beltér fogadja, amelynek vízszintes elrendezése elegáns benyomást és remek térérzetet kelt. A kifinomult, nyugodt hatású környezetet krómkeretek és a kiváló minőségű beltéri anyagok teszik teljessé. A műszerfalon található, lebegő kialakítású 8 colos érintőképernyő (opció) otthont ad a navigációs, média és kapcsolódási funkcióknak; ergonomikus kialakításával lehetővé teszi a vezető számára, hogy mindig a forgalomra összpontosítson. Az új háromküllős, multifunkciós kormánykerék ergonomikusan elhelyezett kezelőszerveivel könnyen és ösztönösen vezérelhető minden funkció, ráadásul karimája fűthető. A klíma- és hőfokszabályozó kezelőszervek praktikusan a középkonzolon kaptak helyet, a tárcsák kezelése nem vonja el a vezető figyelmét.

Az új generációs i30 az utasoknak és csomagjaiknak egyaránt bőséges helyet kínál, a sportos megjelenés nem követel kompromisszumot a tágasság terén. Az i30 minden utasának a kategória legjobb helykínálatát biztosítja, ezáltal különösen kényelmes utazási élményt kínál. A térérzetet tovább javítja az opciós panoráma napfénytető, amely billentve és eltolva is nyitható. Az első könyöklő hosszirányban eltolva biztosít kényelmes megtámasztást, felnyitva tárolórekeszt találunk alatta. Az új generációs i30 utasainak semmit sem kell otthon hagyniuk: az autó bőséges, 395 literes (VDA 211) csomagtere az üléseket ledöntve akár 1301 literesre bővíthető. A praktikumot két magasságban behelyezhető csomagtérpadló, valamint a hátsó ülés közepén kialakított síalagút fokozza.

Az utastérben háromféle színvilág választható: az Oceanids Black kétféle szövetkárpit opcióval vagy fekete bőrülésekkel; a Slate Grey / Oceanids Black kéttónusú kivitel szövet vagy steppelt bőrkárpittal; vagy az elegáns Indigo Blue / Oceanids Black kombináció bőrülésekkel.

Az első ülések három fokozatban fűthetők vagy hűthetők, a motoros állítású vezetőülés két programozható memóriát kínál.

Hajtáslánc-választék

Az új generációs i30 motorkínálata kis lökettérfogatú, benzin- és dízelüzemű turbómotorokból áll, amelyek dinamikus és takarékos vezetési élményt biztosítanak. Az ügyfelek három benzinmotor és egy dízel közül választhatnak. A Hyundainál elsőként alkalmazott, új fejlesztésű 1.4 T-GDI négyhengeres turbómotor (140 LE) mellett ott a háromhengeres, 120 lóerős 1.0 T-GDI turbómotor, vagy a 100 lóerős, 1,4 literes négyhengeres benzinmotor. Az 1,6 literes, négyhengeres dízelmotor három teljesítményszinten: 95, 110 vagy 136 lóerős kivitelben választható,  CO2-kibocsátása akár 89g/km (célérték). A motorokhoz hatfokozatú kéziváltó (6MT) vagy a Hyundai takarékos, közvetlen hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója (7DCT) csatlakozik.

Új 1.4 T-GDI – könnyű, takarékos, élvezetesen vezethető

Az 1353 cm3-es négyhengeres benzines turbómotor számottevően könnyebb, mint elődje, a Gamma 1.4-es motor. Az erőforrás tömege 14 kilogrammal csökkent, miközben takarékosabb és erősebb is lett: legnagyobb teljesítménye 140 LE, maximális forgatónyomatéka 242 Nm.

Az új motor nagynyomású, egyáramú turbófeltöltőjét a leömlőbe integrálták, ami még jobb üzemi hatásfokot eredményez. Az új helyre beépített, áttervezett turbófeltöltő jobb gázreakciót és kis fordulatszámon kedvezőbb nyomatékkifejtést eredményez. Az új kialakítású befecskendezés az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe juttatja, ami jobb hatásfokú égést, nagyobb teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.

Az új 1,4 literes T-GDI benzines turbómotor hatfokozatú kézi (6MT) vagy hétfokozatú duplakuplugos (7DCT) sebességváltóval egyaránt társítható. Utóbbi teljesen automatikus, illetve kézi üzemmódban egyaránt működtethető.

1.0 T-GDI – háromhengeres dinamizmus

A Namyang-i Műszaki Központ által, a németországi Európai Műszaki Központ közreműködésével kifejlesztett 1.0 T-GDI erőforrás a maga 120 lóerejével és 170 Nm forgatónyomatékával a dinamizmus és a takarékosság tökéletes kombinációját kínálja.

Az elektronikus vezérlésű lefúvatószeleppel szerelt turbófeltöltő a szivattyúzási veszteségek csökkentése révén kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, továbbá javítja a gázreakciókat és a kis fordulaton jelentkező forgatónyomatékot. A motor hatlyukú GDI injektort alkalmaz, a befecskendezési nyomás az átlagosnál magasabb 200 bar, ami tiszta égést és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez.

Annak érdekében, hogy a motor a lehető legkisebb lehessen, a leömlőt a hengerfejbe integrálták, így azt hatásosan hűti a hengerfej vízhűtési rendszere. Mindennek eredményeként a katalizátor gyorsabban éri el optimális hőmérsékletét, továbbá a gyakorlatban is csökken az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátást.